Filmtips: Orphan


Orphan
är en skräckfilm som kom ut 24 Juli 2009.  
Den handlar om en mamma och en pappa som nyss fått ett döfött barn och vill då ha ett nytt och bestämmer sig för att adoptera en flicka. Dom har sen tigare sonen Danny och dottern "Max" som är döv. De åker och besöker ett barnhem för flickor och hittar där Esther, en ensamvarg som sitter och målar för sig själv medans de andra barnen leker. Dom bestämmer sig för att adoptera Esther och det är då allt skumt börjar hända, ramlar en flicka självmant ner för en klätterställning? Mördade någon kvinnan som jobbade på adotivbyrån? Den största frågan är nog Vem är Esther egentligen?

Jag personligen brukar inte tycka om såna här filmer med relativt underliga story's men denna kan jag inte slita mej ifån och jag kollar på den om och om igen. Ruskigt bra är den!

Originaltitel: Orphan
Regissör: Jaume Collet-Serra
Utgivningsår: 2009
Längd: 123 min
Genre: Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Den har fått 7.2/10 av personer som röstat på Imbd
Jag ger filmen 9/10 i betyg.



Släpps på Blu-ray 30 November
Kommer att kosta 269 kr på
Megastore


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0