7 Januari

Idag var det begravning för mormor.
Det var en väldigt fin och mysig borglig begravning, det kändes mycket mer närmare än att sitta i en kal kyrka för nu satt alla nära varandra och man satt nära kistan med mormor.
Nu är iallafall det värsta över, nu har man klarat av begravningen och nu har man fått ett avslut på det hela.
Nu vet jag även att mormor har det bra och att hon slipper ha ont och lida varje dag. Det ända som känns jobbigt är att mormor aldrig hann se att jag fick en tand tillslut och att hon inte kommer att uppleva min 18 års dag som infaller om 1,5 månad eller min student som sker om 1,5 år...

Mormor du kommer alltid att finnas i mina tankar och jag tackar dej för dessa 17 år jag fick med dej, att jag fick uppleva så mycket med dej och all din kärlek som du skänkte till mej hela tiden, jag e ledsen för att jag inte har sagt att jag älskar dej under de senaste åren, jag kommer inte ihåg om jag sa det till dej när jag var liten men jag vet att jag inte sagt det så länge jag kan minnas, och nu i efterhand ångrar jag det, jag ångrar att jag inte visade hur mycket jag egentligen uppskattade din närvaro och allt du gjort för mej och alla andra i din omgivning. Jag försökte ställa upp för dej under de senaste åren genom att åka till dej så ofta jag kunde och hjälpa dej hemma och även för att hålla dej sällskap även fast det bara kunde vara i några få timmar nån dag i månaden, men jag hoppas att det hjälpte dej att tänka på annat och koppla bort allt negativt en stund.

Nu kommer jag att känna en enorm tomhet och saknad efter dej, men som jag sa tidigare så vet jag att du slipper all smärta nu och att du får träffa Ingemar igen efter 18 år, jag hoppas att du berättar för honom om alla minnen du har haft med mej och Robert eftersom vi tyvärr aldrig hann träffa honom.
Ha det bra nu mormor så ses vi, tyvärr vill jag att det dröjer ett antal år till men vi kommer iallafall att ses igen.
Jag älskar dej, vila i frid <3








Kommentarer
Postat av: Johanna WP

Jag är jättenöjd med min lilla bebis. Det är en väldigt enkel kamera att förstå sig på & lära sig som samtidigt har alla funktioner jag vill ha.



Dessutom är den inte speciellt dyr heller!

Datum: 2011-01-10 Tid: 16:56:10
Blogg: http://ilky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0