Filmtips: The last house on the left


The last house on the left
är en skräckfilm som kom ut 13 Mars 2009
Filmen handlar om två tonårstjejer som hamnar i fel sällskap och blir våldtagna och ena flickan blir mördad. "Kidnapparna" får panik och letar efter ett ställe att bo på och hitta tillslut ett hus mitt ute i skogen, dom bestämmer sig för att bosätta sig där ett tag, men det dom inte vet är att dom har valt helt fel hus....

Jag blev riktigt rörd av den här filmen den går rakt ini hjärtat på en. Först trode jag att det skulle bli katastrof men den blev bara bättre och bättre för varje minut som gick och det gick inte att slita sig ifrån den när man väl börjat kolla.

Originaltitel: The Last House on the Left
Regissör: Dennis Iliadis
Utgivningsår: 2009
Längd: 110 min
Genre: Drama, Thriller, Skräck

Filmen har fått 6.7/10 av personer som röstat på Imbd
Jag ger filmen 8/10 i betyg med anledningen att den kunde varit läskigare.



Finns att köpa på Blu-ray hos Cdon för 249 kr


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0